Més informació [ Selecció | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3060931306   La matemàtica que s'aprèn tocant a l'escola Suris
2023-2024   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   5/2/2024 - 10/6/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Suris
   c. Terra Alta, 9 (Cornellà de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat V
  
  
  
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Formació dissenyada amb l'objectiu de revisar i oferir més ordre i claredat a la didàctica de les matemàtiques a l’escola Suris.
  
Objectius   - Descobrir materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats matemàtiques
corresponents a cada cicle.
- Observar els continguts i competències que els currículums marquen per a cada cicle oferint
als mestres la seguretat necessària que sentir-se autors i creadors del procés didàctic de les
matemàtiques.
- Contemplar l’observació continuada dels alumnes per ajustar la pràctica didàctica i atendre la
diversitat situada més en els extrems de l’interval.
- Donar eines per a valorar els recursos ja existents al centre continuant en un procés evolutiu
de reflexió i millora de la didàctica de les matemàtiques.
- Enamorar o reforçar el vincle entre els mestres i les matemàtiques.
  
Continguts   - Segon cicle d’educació infantil:
El desplegament del comptatge i les transformacions numèriques.
El llenguatge matemàtic.
Les mesures qualitatives i quantitatives.
La geometria de l’espai i de les formes.
Les històries matemàtiques.
- Cicle Inicial:
La comprensió del nostre sistema numèric.
La suma i la resta de la manipulació a l’abstracció.
La mesura que contextualitza realitats numèriques i el raonament matemàtic.
La geometria de l’espai i de les formes.
La estadística i combinatòria que amplia la mirada de la realitat.
- Cicle Mitjà:
Els nombres racionals: fraccions i decimals dins de contextos reals.
La multiplicació i la divisió de la manipulació a l’abstracció.
La geometria de l’espai i de les formes que es mostra quantificant el valor dels perímetre i les
àrees amb materials diversos.
Les estimacions de les mesures conegudes i l’entrada dels angles.
L’estadística i combinatòria que permet contemplar numèricament l’entorn.
- Cicle Superior:
Els nombres racionals: fraccions i decimals
Els percentatges a la realitat.
La unió de la fracció, decimal i percentatge en contextos d’estadística i probabilitat.
Comprensions de múltiples i divisors en realitats concretes.
La geometria de l’espai i de les formes on l’observació es fa cada vega més i més detallada.
Contextos de mesura i de proporcionalitat així com els canvis d’unitats de mesura lligats al nostre sistema numèric i comprensió de tots els seus ordres.
  
Avaluació   - Participar activament en les propostes.
- Assistència a les sessions.
- Elaboració d’una proposta mostrada o inspirada en la
formació amb l’objectiu de nodrir el banc de recursos amb noves propostes que abracin aquest
desig de matemàtica àmplia.
  
Requisits de  certificació   - 80% d'assistència a les sessions presencials.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals encomanades.
  
Persones  destinatàries   Claustre de l'escola Suris de Cornellà
  
E-mail   crp-cornella@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent